Barcelona Pl. Catalunya
Situació:
sota els carrers Pelai i Bergara (entre plaça Catalunya i Balmes)
Punt quilomètric:
0,000
Alçada sobre el nivell del mar:
1,65 m
Data de la primera inauguració (en superfície):
23 de juny de 1863 (posada en servei el 24)
Data d'inaguració de l'estació soterrada:
27 de març de 1929 (posada en servei el 24 d'abril de 1929)
Tipus d'estació (actual):
estació terminal amb 2 vestíbuls d'accés i amb 6 vies i 7 andanes
Viatgers entrats durant 2012: 11.302.721

Galeria d'imatges

Estació de Barcelona / 1918

Les vies de l'estació de Barcelona oferien aquesta imatge al voltant del 1918, un cop electrificada la línia. Al fons, les andanes i l'edifici de l'estació a la plaça de Catalunya. Entre 1905 i 1920, els trens eren semblants als tramvies, tot i que l'operació de la línia seguia essent totalment ferroviària. Va ser la tercera línia de ferrocarril electrificada a Espanya i la primera entre les que no eren de via estreta. En aquesta època els trens sortien cada 10 minuts, alternant els destinats a Sarrià amb els destinats a la nova branca de Vallvidrera, que permetia accedir al funicular del mateix nom. També en aquesta època (exactament a partir del 2 de febrer de 1914) els trens van passar a circular per la dreta, en lloc de per l'esquerra, com ho feien fins aleshores.