Les Tres Torres
Situació:
sota la Via Augusta (entre Calatrava i Dr. Roux)
sota la Via Augusta (entre Calatrava i Dr. Roux)
Punt quilomètric:
4,085
4,085
Alçada sobre el nivell del mar:
85,37 m
85,37 m
Data de la primera inauguració (en superfície):
17 de desembre de 1906
17 de desembre de 1906
Data d'inaguració de l'estació soterrada:
12 de maig de 1952
12 de maig de 1952
Tipus d'estació (actual):
estació de pas amb 2 vestíbuls d'accés i amb 2 vies i 2 andanes
estació de pas amb 2 vestíbuls d'accés i amb 2 vies i 2 andanes
Viatgers entrats durant 2012: 1.071.563
Inicialment va néixer com a estació de bifurcació entre la línia de Sarrià tradicional y la nova línia de Vallvidrera. Aquesta línia també era coneguda com a "tramvia d'Anglí", perquè recorria aquest carrer en tota la seva longitud, o com a "tramvia de cinc", perquè el preu del bitllet per anar de Tres Torres a Peu del Funicular era de 5 cèntims (de pesseta). El 1919 va deixar de ser una bifurcació i va passar a ser una estació de transbordament entre el tren de Sarrià i el tramvia, que iniciava aquí el seu recorregut. Aquesta estació estava situada entre els carrers Dr. Roux i Anglí. Amb el soterrament de 1952 l'estació va passar a estar situada entre els carrers Calatrava i Dr. Roux. Com que en aquest punt el túnel va ran de la calçada de la Via Augusta, no es va poder fer un vestíbul comú sobre les vies (com és el cas de les demés estacions). És per això que aquesta estació té dos vestíbuls independents, un per a cada andana.
Galeria d'imatges

Baixador de Tres Torres / 1940
El baixador de Tres Torres a principi dels anys 40 del segle passat. Les andanes ja han estat aixecades. A la dreta es pot veure encara la via i el petit topall del tramvia d'Anglí que va quedar fora de servei com a conseqüència de la guerra i ja no va tornar a ser posat en marxa. L'edifici de l'esquerra encara existeix actualment i correspon al número 289 de la Via Augusta.